Treceți la conținutul principal

Castraveți conservați în oțet



Nu știu cum a fost în grădina voastră dar, la noi au fost de toate... Nici prea seci, nici prea multe, nici prea mari, nici prea mărunte... Suntem recunoscători pentru soare, pentru varietate și pentru ploile care au venit atunci când o fost nevoie... Așa că am pregătit anume pentru voi rețeta castraveților murați pe care, am primit-o de la mami și care la rândul ei a primit-o de la o vecină... În primul rând să nu-mi cereți gramajul că nu am măsurat ci doar vă spun că am folosit oala mare de 10 litri care s-a umplut atât cât să nu dea pe afară... Castraveții au fost din producția proprie, de-ăia mari cât dovleceii ăi mărunți din supermarket. Deci să lăsăm vorbăria și să ne apucăm de treaba noastră...


Am ales castraveți proaspeți, mari și sănătoși, dar puteți folosi și cornișon, i-am spălat în apă rece, i-am tăiat rondele și i-am aruncat în oala mare. Separat în altă oală am pus ingredientele următoare:

2 Litri de apă                                              
1 Kg de zahăr
1 Litru de oțet
5 Linguri de sare gemă
1 sau 2 plicuri de boabe de muștar
1 plic de piper boabe
foi de dafin

Se pun ingredientele în oală, alta, nu aia cu castraveții și se lasă la fiert până clocotește. Se aruncă zeama peste castraveții pregătiți și se lasă până a doua zi. A doua zi se pregătesc borcanele, cam trei la număr, se spală și se usucă. Castraveții din oală se scot și se pun în borcanele pregătite fără zeamă. Zeama se lasă în oală și se mai dă într-un clocot și așa clocotind se distribuie cu polonicul în fiecare borcan până se umple. Se capsează și se lasă la răcit până în ziua următoare după care se depozitează în cămară. 

Să vă spun sincer rețeta originală spune că trebuie 3 litri de apă dar la final a trebuit să arunc bunătate de zeamă și am schimbat rețeta adică am micșorat apa pentru că oricum castraveții au lăsat destulă și mi-a ajuns la fix. 

S-aveți poftă!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Macrame - Şnurul simplu, șnurul dublu

Se lucrează cu croșeta 2 ochiuri de lanț, se revine la primul ochi cu un picioruș  scurt, se întoarce lucrul și mai facem un picioruș scurt. Pe croșetă vom avea un ochi iar pe marginile șnurului au apărut 2 fire laterale, prin care vom introduce croșeta și vom apuca firul pe sub ele, rezultă 2 ochiuri pe croșetă, scădem ochiurile la unul.  Cele două fire le vom numi ochiuri laterale.

Curs de croitorie- Cum se coase-fermoarul la pantalon

      Coaserea fermoarului la pantalon are ca scop prelucrarea celor două părți care formează deschizătura șlițului respectiv partea de mijloc a feței pantalonului . Acest lucru se face în următorii pași :      1. Se aplică întăriturile pe ambele părți ale șlițului , respectiv stânga și dreapta , prin presare cu călcătorul.      2. Se execută surfilatul la mașina de cusut triplock sau zigzag  (folosind aceeași culoare de ață ca a materialului folosit ) a rezervelor și al dublurii.

Puncte și cusături ornamentale-Punctul în urma acului

             Pentru punctele de ornamentație nodurile se fac numai la însăilat pentru fixarea țesăturilor. Altfel spus firul se ascunde prin împunsături mici în același loc iar pe urmă se ascunde acoperind-ul cu un alt punct de cusătură sau de broderie.