Treceți la conținutul principal

Semne de carte





Nu am scotocit prin cufărul bunicii pentru că nu avea unul...Se mutase în oraș cu mult înainte de nașterea mea și a fraților mei dar și-a adus obiceiurile cu dânsa. Vocea i-a fost blândă, orașul nu i-a schimbat "vorba" iar sfaturile mi-au rămas sculptate în minte. Sigur că nu ținusem cont de ele, probabil de aceea nu toate au mers ca pe roate, dar atunci când am început să "aud" parcă viața a început să prindă culoare.  
  "Cine nu are bătrâni să-și cumpere". Abia după ce nu i-am auzit vocea și nu i-am mai văzut chipul brăzdat de vreme, am  simțit pierderea și lipsa ei din viața mea. O caut dar nu mai este, o vreau  dar am pierdut-o, o simt dar n-o mai văd...a devenit poveste...

De când mă stiu, bătrâna mea a fost tot bătrână cu șanțurile  ce iau brăzdat obrazul. Nu s-a preocupat de lucruri de genul cremelor de față dar nici nu le-a spus altora să nu le folosescă. A iubit-o pe mama nu doar că fusese singurul ei copil ci pentru că era lumina vieții ei. Parcă ieri o văd împletindu-și ciorapii cu seturile ei de ace subțiri ( care acum stau cuminți așteptându-și rândul în cutia mea cu andrele ) într-o tăcere liniștită. Dacă a fost să prind atâtea lucruri folositoare de la dânsa asta e lucrul pe care nu l-am învățat. Mi se părea greu și nefolositor. La ce să-mi fi tricotat niște ciorapi când existau șosete atât de frumoase în magazine? Pe dânsa nu o preocupau soiul acesta de dorințe. Habar nu am cum reușeau bătrânii noștri, fără sfadă să facă din noi niște mielușei? Cum reușeau să se impună făcându-ne să ne rușinăm doar uitându-se nu știu cum de parcă ai fi făcut nu știu ce. Și cum de nu îndrăzneam să-i spunem : tu !




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Macrame - Şnurul simplu, șnurul dublu

Se lucrează cu croșeta 2 ochiuri de lanț, se revine la primul ochi cu un picioruș  scurt, se întoarce lucrul și mai facem un picioruș scurt. Pe croșetă vom avea un ochi iar pe marginile șnurului au apărut 2 fire laterale, prin care vom introduce croșeta și vom apuca firul pe sub ele, rezultă 2 ochiuri pe croșetă, scădem ochiurile la unul.  Cele două fire le vom numi ochiuri laterale.

Curs de croitorie- Cum se coase-fermoarul la pantalon

      Coaserea fermoarului la pantalon are ca scop prelucrarea celor două părți care formează deschizătura șlițului respectiv partea de mijloc a feței pantalonului . Acest lucru se face în următorii pași :      1. Se aplică întăriturile pe ambele părți ale șlițului , respectiv stânga și dreapta , prin presare cu călcătorul.      2. Se execută surfilatul la mașina de cusut triplock sau zigzag  (folosind aceeași culoare de ață ca a materialului folosit ) a rezervelor și al dublurii.

Puncte și cusături ornamentale-Punctul în urma acului

             Pentru punctele de ornamentație nodurile se fac numai la însăilat pentru fixarea țesăturilor. Altfel spus firul se ascunde prin împunsături mici în același loc iar pe urmă se ascunde acoperind-ul cu un alt punct de cusătură sau de broderie.